Wizyta w muzeum przyrody

 Jakiś czas temu miałam okazję odwiedzić Olsztyńskie muzeum przyrody. Była to idealna okazją do przyjzenia się bliżej temu co zazwyczaj możemy oglądać tylko z daleka. Ja od dziecka mam okazję obcować z naszą polską fauna i florą, ale wizyta w tym miejscu pozwoliła mi bliżej przyjrzeć się okaza zwierząt, których w naturalnych środowisku tak blisko nie zobaczymy. Ponadto dowiedziałam się wielu ciekawych rzeczy i zachowaniach zwierząt I ich życiu. Myślę że takie wycieczki dla nas jako dla przyszłych nauczycieli są bardzo wartościowe. Poszerzają nasza wiedzę i dają inspiracje do tworzenia ciekawych zajęć. Do jak wiemy dzieci nie lubią nudnego gadania one wolą działać. Dlatego też poznając takie miejsca będziemy mogli w przyszłości zabierać naszych wychowanków tam, bo wycieczki w nieznane dla edukacji nie są najlepsze. Ponad to wizyta w takim muzeum mocno pokazuje jak ważne jest dbanie o naszą rodzimą przyrodę. Jak dużym problemem są dzikie wysypiska czy masowe wycinanie lasów. Pozwala zrozumieć problem dzikich zwierząt w miastach i pokazuje jak wpływ człowieka wpływa na nie tylko zwierzęta, ale też nas ludzi. Jak sami tworzymy sobie problem, którego nie byłoby gdybyśmy odpowiednio dbali i traktowali tereny zielone. Mimo, że znizzczenia poszły już bardzo daleko jesteśmy w stanie to jeszcze powstrzymać. Wystarczy, że każdy dołoży chociaż malutka cegiełkę do ochrony środowiska. Małe gesty zakręcanie wody przy myciu zębów, odłączanie ładowarki od kontaktu. Tak mało a tak dużo, dlatego my jako nauczyciele musimy pamiętać alby dawać przykład i nauczać o tym bo niedługo może być za późno.







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Moje zainteresowanie przyroda

Poznawanie otaczajacego nas świata

Brak czasu a edukcja